Skapad för de främsta inom digital handel

Adobe Commerce använder AI och avancerade funktioner för datadelning för att skapa B2C- och B2B-handelsupplevelser som är personaliserade från början till slut på en och samma plattform, som är både flexibel, utbyggbar och skalbar.

Vilka typer av webbutiker passar det för?

Intäkter är ett lämpligt riktmärke även om komplexitet inte kan mätas bara i termer av intäkter. Generellt kan man säga att Adobe Commerce leder alla andra segment, inklusive de största företagen och koncernerna, medan Magento Open Source är det bästa alternativet för e-handlare med en årlig omsättning mellan 5 miljoner kronor och cirka 20 miljoner kronor. Även om det finns många likheter mellan Magento och Adobe Commerce, finns det också betydande skillnader, särskilt inom B2B, omnikanal, kundlojalitet, personalisering, dataanalys och business intelligence (BI) samt organisationer med bred och komplicerad verksamhet.

Det finns prisvärda och enkla alternativ för mindre e-handelsbutiker, inklusive molntjänster med låga månadskostnader men betydande restriktioner, såsom WooCommerce och Magneto 2 Open Source samt en hög av nordiska plattformar. De är ofta ett val i början för att börja sälja, men för att möta konkurrens eller växa verksamheten krävs vanligtvis en mer robust plattform.

Adobe Commerce bör vara ditt första alternativ för ett etablerat företag som antingen vill ha en konkurrenskraftig onlinebutik eller har sina egna varumärken och som måste hantera försäljningen till handlare såväl som direktkunder, kan också ha fysiska butiker och kan ha många marknader.

Det här skiljer Adobe Commerce från mängden.

Oavsett om ni är ett B2B-företag som är redo att gå direkt till konsumenterna (D2C) eller ett B2C-företag som hanterar flera varumärken på 10 olika språk så kan ni med Commerce hantera flera kanaler och varumärken samt expandera till nya länder på ett enkelt sätt från en och samma plattform.

Commerce, som stöds av Adobe Experience Platform, integreras friktionsfritt med andra produkter från Adobe, exempelvis Analytics, Real-Time CDP och Experience Manager, så att ni har tillgång till aktuella profiler och djupgående analyser och kan ta fram mer relevant marknadsföring och bättre handelsupplevelser.